Wat is ons doel?

Het Oudercomité van het Sint-Jozefsinstituut van Geraardsbergen, in de volksmond 'OC Karmelieten', begon ermee in 1955 en heeft dus al een lange traditie. 

Het oudercomité wil een verbindende schakel zijn tussen ouders, leerlingen, leerkrachten en directie.
We denken mee over het schoolleven, helpen waar mogelijk en zetten ons in voor een warme, betrokken en fijne schoolomgeving voor alle leerlingen van de Karmelietengroep.

Onze leden zijn ouders van leerlingen uit de 3 afdelingen:

Doorheen het schooljaar ondersteunen we de scholen bij verschillende activiteiten, zoals het eetfestijn, het schoolfeest, het sinterklaasfeest, de infodagen en andere initiatieven. Deze momenten brengen ouders, kinderen en het schoolteam dichter bij elkaar, versterken het groepsgevoel en dragen bij aan de familiale sfeer die onze scholen typeert.

De opbrengsten van onze activiteiten maken extra projecten en aankopen mogelijk, waardoor de kosten voor de school en de ouders draagbaarder worden. Denk aan speeltuigen, vervoer bij uitstappen, ontspanningsruimtes, specifiek lesmateriaal, ondersteuningsmateriaal en andere projecten die het schoolleven nog aangenamer en sterker maken.

Zo dragen we als oudercomité bij aan een schoolomgeving waar kinderen zich goed voelen, waar ze zich verder kunnen ontplooien en waar extra mogelijkheden ontstaan.  

Samen zorgen we voor extra kansen, verbindende evenementen en fijne herinneringen voor onze kinderen!